Skip to main content

RE:Start 23, Deveta BIZIT konferencija
9. i 10. novembar, Crowne Plaza, Vladimira Popovića 10, Beograd

Prijava

Autor: Ana Todorović

Na BIZIT-u se trudimo da prenesemo uspešne priče i korisnika i dobavljača, kako bi svaki dobar glas dobio priliku da se daleko čuje. Ove godine, 3. i 4. novembra, pričaćemo o dobrim glasovima koji su ostavili utisak na korisnike IT opreme i servisa…

Tema ovogodišnje konferencije BIZIT su klijenti, odnosno korisnici IT robe i usluga na domaćem i svetskom tržištu. Kako se tržište dosta promenilo u proteklom periodu, sa njim su se menjali i klijenti. Nekada je bilo uvreženo mišljenje da su klijenti kupci koji plaćaju za određeni proizvod ili uslugu i za svoj novac očekuju određenu povratnu vrednost. Ta vrednost se sastojala od cene proizvoda i marže koju trgovac dodaje kao svoju zaradu. Danas su parametri „malo“ drugačiji.

Od proizvoda do vrednosti

Kako se danas definiše vrednost nekog proizvoda ili usluge? Može li se ona tačno izmeriti? Koliko vaši proizvodi i usluge zapravo vrede kupcima? Malo je dobavljača na poslovnim tržištima koji mogu precizno da odgovore na ta pitanja. Pa ipak, sposobnost preciziranja vrednosti proizvoda ili usluge za svoje klijente nikada nije bila važnija. Klijenti – posebno oni koji vode računa o svojim troškovima – gledaju na kupovinu kao na ulaganje i način da povećaju profit i zbog toga vrše pritisak na dobavljače da smanje cene. Da bi usmerio korisnike da se usredsrede na širu sliku, a ne samo na „prostu“ cenu, dobavljač mora tačno razumeti šta njegovi kupci cene i šta bi vrednovali.

Postavite se na trenutak u ulogu kupca određenog softvera/IT usluge, kao što je ERP softver. Dva proizvođača/distributera pokušavaju da vam prodaju ERP softver. Prvi dobavljač kaže: „Naš ERP će smanjiti vaše troškove. Unaprediće vaše poslovanje i smanjiće vreme koje je potrebno da se dobiju važni izveštaji o poslovanju“. Drugi dobavljač kaže: „Naš ERP je najpovoljniji na tržištu, za 30% jeftiniji od prvog sledećeg na listi“. Koji predlog biste smatrali uverljivijim? Verovatno onaj koji će vam rešiti određeni problem, a ukoliko vam je taj problem veliki trn u oku, sigurno nećete mnogo „tvrditi pazar“.

Ponekad klijenti ni nisu sigurni šta žele od proizvoda, u ovom slučaju od ERP‑a. Upravo ova nesigurnost i nerazumevanje jesu prilika za proizvođača da ubedljivo pokaže vrednost onoga što baš njegov proizvod pruža i da pomogne kupcima da donesu pametnije odluke o kupovini.

U ovakvim situacijama, veoma bitna stvar prilikom kupovine jesu reference. Ukoliko je određeni softver rešio određeni problem velikoj većini svojih korisnika, velika je verovatnoća da će tako biti i u budućnosti, sa novim korisnicima.

Dobar glas se daleko čuje

Na BIZIT‑u se trudimo da prenesemo uspešne priče i korisnika i dobavljača, kako bi svaki dobar glas dobio priliku da se daleko čuje. Klijenti BIZIT‑a su uspešne IT firme koje nude svoje usluge, ali i uspešne kompanije koje koriste IT usluge i proizvode i trude se da pronađu najbolja rešenja za svoje poslovanje.
Možemo s ponosom reći da je BIZIT jedna od retkih konferencija koja spaja i korisnike i proizvođače i u tome je njena veličina. U proteklih sedam godina na konferenciji je učestvovalo preko 7000 polaznika i održano je preko 500 predavanja na različite teme u vezi poslovanja i IT‑ja. Zakazali smo preko 1000 sastanaka i kumovali nebrojenim poznanstvima i sklopljenim poslovima.

Ove godine ćemo se potruditi da pokažemo na koje je sve načine moguće pridobiti nove i zadržati stare klijente na turbulentnom tržištu koje svake godine postavlja neke nove zahteve. Videćemo kako je pandemija uticala na odnos kompanija prema klijentima, ali i kako su korisnici promenili svoja očekivanja.

Ukoliko želite da budete deo ovogodišnjeg BIZIT‑a, bilo kao kompanija koja teži da zadivi svoje klijente ili kao korisnik koji želi da sazna šta mu se nudi na IT tržištu, pridružite nam se 3. i 4. novembra u Klubu poslanika ili online, odnosno tamo gde ste vi. Za sve detalje pratite naš sajt bizit.rs.