Dok je firma relativno mala, njena organizaciona struktura je relativna, rastegljiva i fluidna, a interna i spoljna komunikacija nestrukturirane. Rastom firme, takve postavke postaju kočnica napretku, a neretko i ozbiljan problem u daljem funkcionisanju. Nabavka adekvatnog poslovnog softvera može se ispostaviti kao pravi potez jer sve zaposlene, na čelu sa menadžmentom, „tera“ na uspostavljanje efikasnih i trajnih struktura, uz istovremenu optimizaciju (sve brojnijih i vrednijih) resursa kojima firma upravlja.
Poslovni softveri kao što su ERP, CRM, BPM, WMS, DMS rešenja, danas nisu samo moćni alati kojima se optimizuje celokupno poslovanje preduzeća, već predstavljaju pozitivan katalizator organizacionih, strukturnih i promena u upravljanju informacijama pomoću kojeg firma čini taj težak, ali neophodan korak tranzicije i evolucije iz preduzetničkog u korporativni milje. Kao i svaki softver, ERP se razvija i iz godine u godinu raste, usaglašava se s aktuelnom regulativom, ali i dograđuje novim modulima i funkcionalnostima. U tom procesu, neminovno se i neke specifične oblasti pokrivaju češće i pažljivije – upravo zbog toga što saradnja s postojećim korisnicima to zahteva. Takođe, kupci danas mogu da se opredele za, na primer, ERP softver koji će biti instaliran na lokalnim serverima kompanije ili u cloud‑u. Razvojem cloud tehnologija i za njih potrebne IT i komunikacione infrastrukture, ERP u oblaku postaje dominantan tip instalacije, uz mnoge prednosti.
Digitalna transformacija biznisa ispostavila se i kao dobar katalizator uvođenja DMS (Document Management Systems – sistemi za upravljanje dokumentacijom) i ECM a (Enterprise Content Management) rešenja. Međutim, tek što je tržište i kod nas konačno usvojilo DMS koncept, pre desetak godina počela su da se šire prva ECM rešenja. S tim u vezi, pojavile su se dileme i nedoumice u čemu se sastoje razlike između DMS i ECM solucija i da li kompanija može i treba da implementira oba tipa rešenja ili samo jedno.
Takođe, u svetu brzog razvoja i potrebe za smanjivanjem operativnih troškova poslovanja, tehnologije svakim danom postaju sve naprednije i dostupnije, a korišćenje sistema za upravljanje skladištima, to jest WMS rešenja, postaje standard. Da bi se proizvodi isporučili kupcima u pravo vreme, na pravom mestu i u pravim količinama, neophodno je adekvatno upravljanje lancima snabdevanja, što je daleko od jednostavnog. S obzirom da današnje tržište logističkih usluga karakteriše dinamično okruženje u kojem su potrebe krajnjih potrošača sve zahtevnije, najveći izazov predstavlja upravljanje proizvodima u skladištu jer ih može biti i po nekoliko stotina hiljada. Zbog toga je neophodan odgovarajući WMS sistem koji će omogućiti jednostavan uvid u stanje zaliha i bolju preglednost, a samim tim i bolju kontrolu svih procesa koji se odvijaju u okviru skladišta.
Kada je reč o CRM-u, to više nije samo rešenje za upravljanje prodajom. Kompanije sve više koriste CRM za sveobuhvatno upravljanje brigom o kupcima, što povećava lojalnost i udeo na tržištu. I kupci i prodavci slažu se da su pružanje dodatne vrednosti kroz usluge, briga o kupcima i poverenje ključni konkurentski faktori uspeha. Kvalitetan CRM može da pomogne da se jaz između kupca i prodavca premosti. Kupac mora da vidi i oseti brigu, inače je poverenje samo još jedna lepa fraza na papiru ili sajtu.
Prvog dana (9. novembar) predstojeće devete po redu BIZIT konferencije, za kada je predviđena tema poslovni softver (ERP, CRM, BPM, WMS, DMS), potražićemo odgovore na pitanja kao što su da li vam je i zbog čega potreban sistem za upravljanjem dokumentima, koji tip rešenja je odgovarajući za vaše poslovanje, kako uspešno implementirati CRM, zašto CRM implementacije ne uspevaju, koje su faze uvođenja ERP rešenja, u čemu se ERP sistemi razlikuju… Eminentni stručnjaci iz kompanija koje se dugi niz godina bave kreiranjem i implementacijom rešenja za data centre kao što su Kameleon Solutions, Salesforce, AB Soft, GoPro, Datalab i Arigamix, govoriće sa bine hotela Crowne Plaza i odgovarati na sva pitanja i nedoumice posetilaca.
Pored ove teme, na BIZIT-u će biti reči i o mnogim drugim aspektima digitalne transformacije poslovanja i kako nam tehnološke inovacije mogu pomoći u unapređenju poslovanja i radnog okruženja. Tako ćemo drugog dana govoriti o data centrima, sajber bezbednosti, pametnim gradovima i kućama, eCommerce i fintech, 5G, IoT, AI, mašinsko učenje i IT obrazovanje. Ono što nikako ne možemo zaobići su naravno i Big Data, poslovnom izveštavanju, Risk management-u, kao i o upravljanju, odlučivanju i kontroli poslovnih procesa.
Sve ovo je više nego dovoljan razlog da ukoliko ozbiljno razmišljate o osavremenjavanju svojih radnih procesa i poslovanja, obezbedite svoje mesto na najvažnijem poslovnom događaju ove jeseni, prijavite se već sada za učestvovanje i vidimo se na BIZIT-u!