Veštačka inteligencija (AI) ušla je u skoro svaki aspekt naših života 2023. godine. Lideri u prodaji koji su je prihvatili uvideli su da su se stope konverzije i produktivnost prodaje poboljšale za 10-30%. Međutim, AI zasigurno neće biti jedini trend ove godine. Da bismo sagledali situaciju i upoznali se sa trenutnim stanjem na tržištu, pripremili smo jedinstveni BIZIT Plus Seminar “Kontekst prodaje” koji će se održati 29. maja u beogradskom hotelu Metropol. Do tada, ovde vam izdvajamo nekolicinu trendova u prodaji koji će biti u fokusu u bliskoj budućnosti.
Trend 1: Korišćenje veštačke inteligencije za efikasnost prodaje
Prema izveštaju o stanju prodaje kompanije Salesforce, povećanje operativne efikasnosti je jedan od najvažnijih trendova u prodaji. Menadžeri prodaje troše samo 28% svoje radne nedelje na stvarno prodavanje, što znači da 72% svog vremena troše na administrativne i druge sporedne zadatke.
AI ima potencijal da uštedi značajno vreme tako što ćete joj prepustiti bavljenje rutinskim zadacima, dajući vašem timu slobodu da provede više vremena u izgradnji odnosa sa kupcima i samoj prodaji.
Trend 2: Davanje prioriteta međuljudskim odnosima
U “zlatno doba prodaje”, od 2010. do 2022, kompanije su uspele da podstaknu rast korišćenjem isprobanih procesa i strategija: šablonskih poruka e-pošte, hladnih poziva, demonstracija, primamljivih popusta.
Ali, kako se vremena menjaju, i tehnike moraju da slede put promena. U trendu je davanje prioriteta autentičnosti i međuljudskim odnosima što vam pomaže da prevaziđete konkurenciju izgradnjom poverenja sa kupcima.
Trend 3: Izgradnja kulture donošenja odluka na osnovu podataka
Kompanije koje koriste relevantne podatke za donošenje odluka uveliko nadmašuju one koje to ne čine – šansa za uspeh im je za 58% veća. Sa toliko podataka na dohvat ruke, rađa se ogromna prilika za vaš tim da ih iskoristi za donošenje informisanih odluka.
Uz pomoć veštačke inteligencije pri automatizaciji većeg dela procesa analize podataka, možete steći uvide koji su vam potrebniji nego ikada. Lideri prodaje podatke o prodaji mogu koristiti za donošenje boljih odluka, za prilike za sklapanje poslova, kao i da preciziraju strategije rasta prodaje.
Da biste kreirali tim za prodaju zasnovan na podacima (data-driven team), morate početi ažuriranjem podataka. Te sveže, aktuelne podatke zatim koristite u svakoj fazi prodaje i tokom obuke. Neka vaši prodajni predstavnici odrede trenutne stope konverzije u različitim fazama toka prodaje ili neka eksperimentišu sa različitim tehnikama prodaje u različitim regionima i analiziraju dobijene rezultate kako bi mogli da steknu bolju predstavu o tome šta funkcioniše, a šta ne. Obuka zasnovana na podacima pomoći će vašem timu da nauči da donosi odluke na osnovu dokaza, a ne nagađanja.
Trend 4: Oslanjanje na influencer marketing
Bez obzira da li ste B2B ili B2C biznis, velike su šanse da vaši kupci već prate uticajne osobe na društvenim mrežama iz vaše branše. Zapravo, influenser marketing je doživeo toliku ekspanziju da je postao industrija koja vredi čak 21 milijardu dolara. Partnerstvo sa influenserom koji je spreman da garantuje za vaše proizvode ili usluge daje vam veći kredibilitet kod kupaca.
Počnite tako što ćete naučiti kakvo je ponašanje vaših klijenata na različitim onlajn platformama – na primer, kako izražavaju mišljenja, traže pomoć i učestvuju u opštim diskusijama. Kada saznate više o tome ko je vaš klijent i kako se ponaša, možete identifikovati uticajne osobe koje će najverovatnije privući njihovu pažnju.
Kada budete spremni da pronađete influensera, potražite profesionalce sa velikom bazom angažovanih pratilaca na platformama koje vaši klijenti najčešće koriste. Obratite im se da vidite da li bi bili voljni da naprave seriju postova na društvenim mrežama kako bi stvorili svest o brendu i “tople kontakte” sa kojima vaš prodajni tim može da kontaktira. Takođe biste mogli da dogovorite sa influenserom da zatraži iskrene povratne informacije od vaših kupaca koji možda oklevaju da budu iskreni kada direktno razgovaraju sa vama. Na taj način, veća je verovatnoća da ćete dobiti tačno razumevanje šta vaši klijenti zapravo žele i šta im je potrebno.
Trend 5: Bliža saradnja sa marketingom
Usklađivanje između prodaje i marketinga je sve važnije, povezujući rano ciljanje potencijalnih klijenata i put kupca (tzv. buyer’s journey). I jedno i drugo generiše ogromne količine korisnih podataka o segmentaciji i preferencijama kupaca, ali tok informacija ima tendenciju da bude jednosmeran: od marketinga ka prodaji.
U efikasnim kompanijama, prva linija izveštavanja “sa terena” pomaže marketingu da poboljša svoj posao. Dobijeni skupovi podataka se lako integrišu preko CRM-a kako bi se stvorile preciznije slike prodajnih mogućnosti, pomažući timovima za prodaju i marketingu da zajedno donose odluke zasnovane na validnim podacima.
Ovih pet prodajnih trendova će vam pomoći da izgradite jači i efikasniji tim koji uspostavlja iskrene veze sa kupcima i podstiče značajan rast prodaje. Prilagodljivi prodajni timovi će napredovati kako tehnologija evoluira i potrebe vaših kupaca se menjaju. Dakle, nemojte se plašiti da postanete radoznali i zaronite u nove trendove u prodaji, čak i ako u početku niste sasvim sigurni kako da im pristupite. Ako budete u toku sa trendovima, možete pomoći da vaša prodajna organizacija bude uspešna, bez obzira na budućnost.
Upravo ovi trendovi će biti u fokusu predavanja koje specijalno za ovu priliku pripremaju izvrsni predavači, ekipa kakva u ovom sastavu nije skoro viđena na jednom mestu. Završnu reč u programu seminara imaće prodavci – direktori prodaje velikih brendova koji će u završnom panelu govoriti o ličnom iskustvu rasta, razvoja i opstanka, ali i o krizama i padovima koje su sastavni deo svake karijere.
Da bismo obezbedili uslove za iskrene i otvorene priče program seminara se neće snimati niti naknadno emitovati, pa je prisustvo uživo jedini način da čujete sjajne analize, savete i iskrene priče o kontekstu prodaje.
Prijavite se već danas. Za uplate u aprilu kao i za timove, veći broj učesnika iz jedne kompanije obezbedili smo posebne povoljnosti. Pratite sajt bizit.rs za prijavu i druge detalje o ovom događaju.