PC Press, Pon-Pet 09.00 - 17.00 +381 11 2080220, +381 11 2765533

Blog

Šta korisnici zaista žele?

Na BIZIT‑u se trudimo da prenesemo uspešne priče i korisnika i dobavljača, kako bi svaki dobar glas dobio priliku da se daleko čuje. Ove godine, 3. i 4. novembra, pričaćemo o dobrim glasovima koji su ostavili utisak na korisnike IT opreme i servisa…

Tema ovogodišnje konferencije BIZIT su klijenti, odnosno korisnici IT robe i usluga na domaćem i svetskom tržištu. Kako se tržište dosta promenilo u proteklom periodu, sa njim su se menjali i klijenti. Nekada je bilo uvreženo mišljenje da su klijenti kupci koji plaćaju za određeni proizvod ili uslugu i za svoj novac očekuju određenu povratnu vrednost. Ta vrednost se sastojala od cene proizvoda i marže koju trgovac dodaje kao svoju zaradu. Danas su parametri „malo“ drugačiji.

Od proizvoda do vrednosti

Kako se danas definiše vrednost nekog proizvoda ili usluge? Može li se ona tačno izmeriti? Koliko vaši proizvodi i usluge zapravo vrede kupcima? Malo je dobavljača na poslovnim tržištima koji mogu precizno da odgovore na ta pitanja. Pa ipak, sposobnost preciziranja vrednosti proizvoda ili usluge za svoje klijente nikada nije bila važnija. Klijenti – posebno oni koji vode računa o svojim troškovima – gledaju na kupovinu kao na ulaganje i način da povećaju profit i zbog toga vrše pritisak na dobavljače da smanje cene. Da bi usmerio korisnike da se usredsrede na širu sliku, a ne samo na „prostu“ cenu, dobavljač mora tačno razumeti šta njegovi kupci cene i šta bi vrednovali.

Postavite se na trenutak u ulogu kupca određenog softvera/IT usluge, kao što je ERP softver. Dva proizvođača/distributera pokušavaju da vam prodaju ERP softver. Prvi dobavljač kaže: „Naš ERP će smanjiti vaše troškove. Unaprediće vaše poslovanje i smanjiće vreme koje je potrebno da se dobiju važni izveštaji o poslovanju“. Drugi dobavljač kaže: „Naš ERP je najpovoljniji na tržištu, za 30% jeftiniji od prvog sledećeg na listi“. Koji predlog biste smatrali uverljivijim? Verovatno onaj koji će vam rešiti određeni problem, a ukoliko vam je taj problem veliki trn u oku, sigurno nećete mnogo „tvrditi pazar“.

Ponekad klijenti ni nisu sigurni šta žele od proizvoda, u ovom slučaju od ERP‑a. Upravo ova nesigurnost i nerazumevanje jesu prilika za proizvođača da ubedljivo pokaže vrednost onoga što baš njegov proizvod pruža i da pomogne kupcima da donesu pametnije odluke o kupovini.

U ovakvim situacijama, veoma bitna stvar prilikom kupovine jesu reference. Ukoliko je određeni softver rešio određeni problem velikoj većini svojih korisnika, velika je verovatnoća da će tako biti i u budućnosti, sa novim korisnicima.

Dobar glas se daleko čuje

Na BIZIT‑u se trudimo da prenesemo uspešne priče i korisnika i dobavljača, kako bi svaki dobar glas dobio priliku da se daleko čuje. Klijenti BIZIT‑a su uspešne IT firme koje nude svoje usluge, ali i uspešne kompanije koje koriste IT usluge i proizvode i trude se da pronađu najbolja rešenja za svoje poslovanje.
Možemo s ponosom reći da je BIZIT jedna od retkih konferencija koja spaja i korisnike i proizvođače i u tome je njena veličina. U proteklih sedam godina na konferenciji je učestvovalo preko 7000 polaznika i održano je preko 500 predavanja na različite teme u vezi poslovanja i IT‑ja. Zakazali smo preko 1000 sastanaka i kumovali nebrojenim poznanstvima i sklopljenim poslovima.

Ove godine ćemo se potruditi da pokažemo na koje je sve načine moguće pridobiti nove i zadržati stare klijente na turbulentnom tržištu koje svake godine postavlja neke nove zahteve. Videćemo kako je pandemija uticala na odnos kompanija prema klijentima, ali i kako su korisnici promenili svoja očekivanja.

Ukoliko želite da budete deo ovogodišnjeg BIZIT‑a, bilo kao kompanija koja teži da zadivi svoje klijente ili kao korisnik koji želi da sazna šta mu se nudi na IT tržištu, pridružite nam se 3. i 4. novembra u Klubu poslanika ili online, odnosno tamo gde ste vi. Za sve detalje pratite naš sajt bizit.rs.

Bitka za korisnike

Počinju pripreme za osmu konferenciju BIZIT koja će biti održana 3. i 4. novembra u Beogradu. Centralna tema ovog velikog regionalnog stručnog skupa su – korisnici

Sve dosadašnje svetske krize se mogu posmatrati kroz prizmu različitih šansi i mogućnosti. Uz sve nevolje, krize su predstavljale prilike da mnogo toga naučimo i iz svega izađemo barem malo pametniji i spremniji za neku sledeću (ne)očekivanu situaciju. Jedna od najvažnijih pouka koje smo izvukli iz ove „najsvežije“, pandemijske krize jeste da je korisnik najbitnija komponenta svakog biznisa i razlog postojanja svake kompanije. Opstale su pa i napredovale samo kompanije koje su se brzo prilagodile ne samo novim okolnostima, nego i novim potrebama korisnika.

Korisničko iskustvo – novo bojno polje

Zbog korisnika smišljamo nove usluge i servise, zbog korisnika unapređujemo proizvode, zbog korisnika se trudimo da otvaramo nove kanale komunikacije, da mu obezbedimo brzu dostavu, da reagujemo na reklamaciju… Želimo da korisnik postane zadovoljni korisnik. A svaki zadovoljni korisnik je važan.

Razvoj Interneta i novih tehnologija nam je doneo neke nove korisnike i nove načine da dođemo do njih. Ali, isto to je doneo i našim konkurentima. Zato s pravom smatramo da je u toku bespoštedna (uglavnom digitalna) bitka za korisnike, a korisničko iskustvo je novo bojno polje. Procenjuje se da će u korisničko iskustvo, kao sredstvo unapređenja poslovanja, biti uloženo čak za oko 20% više novca nego u marketing, planiranje cenovne politike pa čak i u unapređivanje samih proizvoda.

Zbog svega toga, odlučili smo da centralna tema predstojeće BIZIT konferencije bude Njegovo veličanstvo Korisnik.

Korisnik nije samo kupac

Potrebe i očekivanja korisnika su se promenili a korisnici su sada zahtevniji i svesniji svoje (važne) uloge u poslovanju svake kompanije. Pokazaćemo da korisnici nisu više samo kupci robe ili usluga, već i građani koji koriste servise državnih institucija, učenici u školama i pacijenti u bolnicama. Ukazaćemo na veliku važnost komunikacije, koja u odnosu sa klijentima mora biti na veoma visokom nivou i dostupna preko svih raspoloživih kanala. Korisnici su dobili glas, mogućnost da se izraze, kažu šta misle i žele i podele svoje iskustvo sa drugima. Predstavićemo moderne načine za dobijanje novih, ali i što je jednako bitno, zadržavanje postojećih korisnika.

Informatičke tehnologije i u ovoj sferi imaju ključnu ulogu. Nove tehnologije otvaraju nove mogućnosti i donose inovativne ideje koje podižu korisničko iskustvo na mnogo viši nivo, kroz različite softverske i digitalne alate, te integraciju komunikacionih kanala. Ključ su, kao i uvek, kvalitetni ljudi na pravim mestima. Do korisnika preko BIZIT‑a Ukoliko ste kompanija kojoj je stalo do klijenata, predlažemo da se što pre prijavite za BIZIT 2021. Pružamo vam priliku da predstavite ono što radite kako biste se prilagodili potrebama svojih korisnika i pružili im najbolje moguće korisničko iskustvo. Pozivamo vas da se prijavite i ako ste korisnik (zar nismo svi?) koji želi da komunicira sa svojim omiljenim brendom, utiče na njegov razvoj i nastoji da sazna šta može da očekuje u narednom periodu. U dva oficijelna dana očekuje vas preko 50 eminentnih predavača, mnoštvo radionica i mogućnost da razmenite iskustva i primere iz prakse sa kolegama. BIZIT 2021. će biti održan 3. i 4. novembra u Klubu poslanika, uživo i online.