BIZIT SEMINAR „Porodične kompanije – danas i sutra”
OSNIVAČI, NASLEDNICI, MENADŽERI

27. mart 2019.
Klub poslanika, Tolstojeva 2, Beograd

Koliko ste racionalni, a koliko emotivni kada odlučujete da vašu kompaniju prepustite naslednicima i/ili profesionalnim menadžerima? Da li, kao naslednik, možete da delite entuzijazam s kojim je osnivač pokrenuo firmu koju nasleđujete? Profesionalni ste menadžer i pitate se koji je pravi put za poslovni odnos sa osnivačem kompanije i/ili njihovim naslednicima? Kako uspešno voditi preduzetničku kompaniju u budućnosti, saznaćete upravo na BIZIT seminaru „Porodične kompanije – danas i sutra”, 27. marta 2019. u Klubu poslanika, Beograd.

Vodeći se maksimom „Šta se desi u Las Vegasu, ostaje u Las Vegasu!“, a sa idejom da predavači i učesnici što slobodnije iznose iskustva, ovaj BIZIT seminar neće biti sniman niti će se pojaviti na našim YouTube kanalima. Iskoristite ekskluzivno pravo da pratite rad seminara i učestvujete u njemu. Detaljnije

Osnivači

Osnivanjem kompanije želeli ste da realizujete svoju zamisao, verujući da je to za vas pravi i jedini put, i imali ste uverenje da ćete uspeti. Kao osnivač, zaradu ste stavljali tek na drugo ili treće mesto, a pre toga bila je misao da pravite kompaniju u kojoj će vaša deca imati zagarantovan posao i sigurnu platu. Kako se firma razvijala, bili ste ubeđeni da će naslednici deliti vašu viziju i nastaviti porodični biznis.

Sa uspehom porodične kompanije počela je da vam se vrzma po glavi misao: „Kad-tad moram da donesem odluku da li i kome od naslednika da poverim dalje vođenje firme”. Ukoliko ste iskreni prema sebi, sigurno ste se zapitali: „Šta da radim kad moji naslednici ne pokazuju volju ili nisu ‘sposobni’ da vode kompaniju?”, „Da li je ipak pametnije da rukovođenje poverim profesionalnim menadžerima?” Da li ste se, u tim razmišljanjima, ikad zapitali – kada i da li zaista planiram da prepustim vođenje „svoje” kompanije bilo kome, pa radilo se to o deci ili menadžerima? Ruku na srce, verovatno ste sve do sada izbegavali da razmišljate o tome. Sva ova pitanja zahtevaju odgovore koje treba da imate danas, a ne sutra kada već bude kasno.

Naslednici

Rasli ste u porodičnoj kompaniji i s roditeljima ste prošli sve faze njenog razvoja. Osetili ste da je potpuno prirodno da nasledite porodični biznis ili da se zaposlite u porodičnoj kompaniji. Vaši roditelji su prepoznali u vama idealnog naslednika njihove ideje i osobu koja će dalje razvijati misiju i viziju kompanije.

Međutim, statistike pokazuju da je procenat osnivača koji ostave svojim naslednicima porodične kompanije i potpuno se povuku iz posla, i to samo ukoliko ih naslednici konsultuju, izuzetno nizak.

Češći je slučaj da se osnivači povuku, ali samo formalno, dok se i dalje pitaju za svaku odluku, pa i kada se, na primer, radi o daljem tehnološkom razvoju kompanije. Počinjete da se pitate da li vam je sve to trebalo.

Još teži je vaš položaj ukoliko ne želite da vodite porodičnu kompaniju i ne vidite svoju budućnost u njoj. Kako da dalje uspešno vodite porodičnu kompaniju ili se prema njoj odnosite s odgovornošću, samo kao naslednik, nisu pitanja za sutra, već za danas.

Menadžeri

Bilo da ste u porodičnoj kompaniji od samog početka ili da ste došli kada je osnivač rešio da prepusti vođenje profesionalnom menadžeru, sigurno ćete se susresti sa svim izazovima s kojima i naslednici. Možda će vaša pozicija biti još zahtevnija. Naime, kod vas se ne dovodi u pitanje da li delite viziju osnivača, nego se pre svega postavlja zadatak da porodična kompanija bude što profitabilnija za vlasnika i njegovo potomstvo.

Kako ćete sutra uspešno rukovoditi porodičnom kompanijom, treba da znate koliko danas.

Odgovore na brojna pitanja i dileme, kao i taktiku koju treba da primenite, sadrži knjiga Borisa Vukića „Osnivači, naslednici, menadžeri”, a kako to sprovesti u delo, saznaćete od „iskusnih” osnivača i naslednika, i profesionalnih menadžera i stručnjaka u oblasti rukovođenja porodičnim kompanijama na BIZIT seminaru „Porodične kompanije – danas i sutra”, 27. marta u Klubu poslanika u Beogradu.


GALERIJA




GOLD PARTNER


AGENDA

09:00 – 09:30
REGISTRACIJA UČESNIKA
09:30 – 10:10
Što možemo da naučimo iz iskustva zemalja EU koje kroz biznis transfer prolaze stotinama godina?
Dr Mirela Alpeza, vanredni profesor na Ekonomskom fakultetu u Osijeku i direktor CEPOR-a – Centra za politku razvoja malih i srednjih preduzeća u Zagrebu
10:15 – 10:40
Kako obezbediti uspešnu tranziciju sa prve na drugu generaciju?
Boris Vukić, partner i jedan od osnivača Adizes Southeast Europe (ASEE) i Senior Associate Adizes Institute USA
10:45 – 11:00
Važna je prava mera – osiguranje u službi porodičnog biznisa
Mr Nemanja Dinić, direktor Komercijalne prodaje Wiener Städtische osiguranja
11:00 – 11:20
PAUZA
11:25 – 12:10
Moja iskustva u preuzimanju vođenja firme od oca osnivača
Adnan Misimović, generalni direktor porodične kompanije Megamix
12:15 – 12:55
Kako smo profesionalizovani kompaniju i približili je Londonskoj berzi?
Boris Popović, suvlasnik firmi Alarm automatika i Alarm express service
13:00 – 13:15
PAUZA
13:20 – 14:00
Panel „Penzija da, mirovina nikada?“
Učesnici: Slobodan Marković, osnivač i predsednik Upravnog odbora, Comel; Miroljub Kršanin, vlasnik, Tehnomarket; Goran Đaković, osnivač Sage, New Frontier Group
Moderator panela: Boris Vukić
14:00 – 14:20
Pravni aspekt biznis transfera
Milovan Zvijer, advokat, partner u Four Legal
14:20 – 14:50
Panel – „Od porodične firme do kompanije“
14:50 – 15:25
Gostujuće predavanje
Gost iznenađenja, (jedan od najvećih privrednika u regionu)
15:30 – 16:30
RUČAK


PREDAVAČI I UČESNICI PANELA



Slika: Dr Mirela Alpeza

Dr Mirela Alpeza
vanredni profesor na Ekonomskom fakultetu u Osijeku i direktor CEPOR-a – Centra za politku razvoja malih i srednjih preduzeća u Zagrebu
Mirela je poslednjih desetak godina aktualizovala je problematiku porodičnih preduzeća i prenosa poslovanja. Pokrenula je niz inicijativa čiji je cilj razvoj sistema podrške za prenos poslovanja malih i srednjih preduzeća, među kojima su: Centar za porodična preduzeća i prenos poslovanja, Forum porodičnih preduzeća, Klub kupaca malih i srednjih preduzeća, te Business Transfer Barometar – prvo istraživanje na temu prenosa poslovanja malih i srednjih preduzeća u Hrvatskoj. (Ko)autor je publikacija „Prenos poslovanja – mini vodič za poslovnu zajednicu“ i „Izazovi prenosa poslovanja u malim i srednjim preduzećima“. Detaljnije



Slika: Adnan Misimović

Adnan Misimović
generalni direktor porodične kompanije Megamixdetaljnije
Adnan ove godine puni 33 godine i petu godinu je na čelu porodične firme Megamix iz Sarajeva, koja pruža usluge logistike i distribucije, broji 180 zaposlenih i i godišnji prihod od 15 miliona evra.
Odrastao u Sarajevu, gde je završio srednju školu i ekonomski fakultet; raspuste je provodio radeći u skladištu kao manipulativni radnik i na terenu kao izlagač polica, a paralelno je sa 15 godina počeo da prevodi korespondenciju i sastanke sa stranim partnerima.
Tokom studija je stažirao u Raiffeisen brokerskoj kući, te radio projekte za P&G i Vienna Insurance Group, koji su poslužili kao ulaznica da Henkel, partner njegove porodične firme, samoinicijativno ponudi da Adnan počne karijeru kao pripravnik u strateškom odelenju za marketing u Beču 2008. godine. Detaljnije



Slika: Boris Popović

Boris Popović
suvlasnik firmi Alarm automatika i Alarm express service
Boris je rođen 1966. godine. Osnovnu i srednju školu završio je u Rijeci, diplomirao elektrotehnički fakultet u Zagreb na FER-u, i dobio MBA diplomu 2000 godine na Bledu (IEDC).
Kompanije Alarm automatika i Alarm express service osnovao je 1989. zajedno sa, prijateljom iz detinjstva, Branimirom Vukovićem, sa kojim je zajedno završio, osnovnu, srednju školu te fakultet te, a i dalje zajedno razvijaju firme i uključuju nove ljude u partnerstvo u tim kompanijama. Firma je prisutna u deset zemalja regiona, zapošljava više od 150 ljudi i jedan je od lidera u industriji tehničke zaštite u regionu.
Društveno je aktivan u nekoliko udruženja građana, član Partnerskog veća PGŽ i Nacionalnog veća za nauku. Predsednik je Saveta za konkurentnost UA Rijeka i Poslovnog kluba PartneRi. Bivši sportista –veslač i još uvek aktivan kao veteran u VK Jadran Rijeka.



Slika: Boris Vukić

Boris Vukić
partner i jedan od osnivača Adizes Southeast Europe (ASEE) i Senior Associate Adizes Institute USA
Na Institute USA je krajem 1995. sertifikovan za vođenje organizacionih promena. Prvi put je sa porodičnom kompanijom radio 1996. kao konsultant za organizacionu transformaciju. Problemi tranzicije u porodičnim kompanijama tada nisu postojali, pa ih nije ni uočio.
< Prvi otvoren seminar „Osnivač, osnivačeva kompanija i osnivačeva deca“ vodio je 2009 godine. Na konferencijama na temu porodičnih kompanija u Zagrebu, Beogradu, Sarajevu, Banjaluci, Skoplju, Sent Peretrsburgu, Viljnusu... govorio je kao uvodničar, bio voditelj panela, suorganizator...
Predavač je na Adizes SEE Ledership Programu od njegovog pokretanja 2013 godine. Detaljnije



Slika: Slobodan Marković

Slobodan Marković
osnivač i predsednik Upravnog odbora Comel Beograd
Studije energetike završio je u Beogradu, a svoje dugogodišnje radno iskustvo stekao je u istoj oblasti. Prvu privatnu firmu Comel je osnovao 1990. godine, sa snažnom vizijom da će izgraditi organizaciju koja „živi i radi samostalno“. Temelje poslovanja postavio je na odgovornom ponašanju i etičkim principima i uverenjima.
Comel Beograd je do danas izrastao u profesionalni poslovni sistem koji, sa dve ćerke kompanije, posluje u domenu proizvodnje i remonta energetskih transformatora, projektovanja, inženjeringa, izvođenja radova i prodaje elektroenergetske opreme.
Posvećen porodici i stalnom napredovanju u privatnom i poslovnom životu, Slobodan je spreman da napravi ključne promene kada je to potrebno i da sa velikim entuzijazmom podeli i prenese svoje znanje i iskustva mlađim generacijama. Danas je ponosni deda koji svoje unuke podržava i prati u obrazovanju i usmerava ih na put pravih životnih vrednosti.
Aktivan je član nekoliko udruženja u kojima radi na obnovi tradicionalnih vrednosti, član CIGRE Srbija i član Sportskog saveza Srbije.



Slika: Milovan Zvijer

Milovan Zvijer
advokat, partner u Four Legal
Milovan je advokat sa preko deset godina iskustva u savetovanju domaćih i stranih lica u M&A poslovima i drugim oblicima prenosa poslovanja.
Nakon rada u jednoj od najvećih advokatskih kancelarija u Beogradu, na nekim od najzanimljivijih projekata u Srbiji, sa trojicom prijatelja i kolega osnovao je Four Legal, sa namerom da zajednička znanja i iskustva iz raznih oblasti (M&A, bankarstvo i finansije, upravljanje NPL portfolijima, stečaj) integriše u celinu i, pre svega, domaćim klijentima omogući da budu ravnopravni pregovarači i učesnici u složenim transakcijama. Taj plan daje rezultate, Four Legal trenutno broji 14 ljudi, sa portfeljom klijenata od early stage lokalnih startup-ova do nekih od najvećih svetskih kompanija.
Pored kontinuiranog rada na poslovima biznis transfera (gde je uključen i u razvoj web platforme koja treba da olakša biznis transfere malim firmama), interesovanja mu sežu ka povezivanju prava, biznisa i sporta, tako da je pored rada na jednom startup-u koji se tiče sporta i član Žalbenog veća ABA lige (Adriatic Basketball Association).



Slika: Miroljub Kršanin

Miroljub Kršanin
vlasnik Tehnomarketa
Kompaniju Tehnomarket je osnovao 1990. godine u Pančevu. Od početka poslovanja bavi se primenom aluminijuma u arhitekturi i industriji. Trenutno spada u deset vodećih evropskih preduzeća koja poseduju tehnologiju za proizvodnju i dizajn sertifikovanih sistema, kao i konstrukcije u sopstvenom vlasništvu.

U prethodnih pet godina kompanija je radila na projektima poput Krestosky Stadiona u St. Petesburgu, Ecobank HO i Kargo Centra Aerodroma u Gani, objekat Sinagoge Brookliyn u državi New York i druge.



Slika: Mr Nemanja Dinić

Mr Nemanja Dinić
direktor Komercijalne prodaje Wiener Städtische osiguranja
Nemanja Dinić rođen je 26. marta 1976. godine. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Beogradu 2003. godine, a magistrirao na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu 2009. godine.
U kompaniji Wiener Städtische osiguranje radi blizu 15 godina, razvijajući se i stičući iskustvo na velikom broju pozicija od administrativnih do rukovodećih u oblasti prodaje osiguranja. Od 1.marta ove godine na čelu je Komercijalne prodaje u kompaniji i rukovodi timom od nekoliko stotina agenata prodaje, raspoređenih u preko 40 prodajnih mesta širom zemlje.
U dosadašnjoj karijeri specijalizovao se za prodaju svih vrsta osiguranja, vođenje timova sa velikim brojem zaposlenih, saradnju sa klijentima kako u oblasti individualnih ponuda za stanovništvo, tako i u saradnji sa preduzetnicima i vlasnicima malih i srednjih preduzeća.